26 Kasım 2013 Salı

LÜSET KOHEN FİNS / ON DERİN AYAK İZİ




Hürriyet Bumerang’ın ‘’Haftanın Kitabı’’ konsepti ile yeni kitapları hem tanıtmasına hem de bize hediye etmesini çok seviyorum. Geçen gün Haftanın Kitabı, Lüset Kohen Fins’in ‘’On Derin Ayak İzi’’ adlı kitabı olmuş. Ne yazık ki kampanyayı yakalayamadım ancak bu kez de kitabı kendim satın almak istedim ve tuttum bir kitapçının yolunu. Yeni kitapları zaman kaybetmeden tanıtmayıi duyurmayı sevdiğimi bilirsiniz. Bu kitap da henüz çok yeni ve ben size tanıtmak istiyorum. Kitabı henüz tamamlamadım ancak öncelikle şunu söyleyebilirim ki kurgusal olarak ciddi anlamda başarılı bir eser ‘’On Derin Ayak İzi’’. Bazı kitapları henüz ilk sayfalarında bırakmak istersiniz, cümleler akmaz. On Derin Ayak İzi sizi ilk dakikadan itibaren içine almayı başarıyor ki bir kitabın başarısını belirleyen önemli kriterlerden birisidir bu.


Kitabın konusu nedir biraz da ondan bahsedelim. Zhuizm düşünce akımının lideri Wen Bao Zhu ( bu düşünce akımını duymadım diye düşünmeniz çok normal çünkü bu tamamen yazarın kurguladığı bir akım) evinde enteresan şekilde ölü bulunuyor ve bunun ardından kariyeri giderek kan kaybeden tv yapımcısı Chloe Franklin bu esrarengiz olayı aydınlatmaya karar veriyor. Ve tam da bu noktada olaylar dizisi başlıyor.Kitabı ilginç yapan şey bu kurgusal felsefe akımından çıkan felsefik cümleler. Sanki gerçekten bir felsefe akımı varmış ve hatta bu felsefe akımı hayatınızın içindeymiş gibi bir izlenim yaratıyor. En çok burası etkiledi beni.


Kitaptan bu kadar bahsetmişken yazarın bu kitabı aslında İngilizce olarak kaleme aldığını daha sonra yine Türkçe çevirisini de kendisinin yaptığını belirtmek istiyorum. Kitabın Uluslararası HarperCollins Authonomy Yarışması’nda birinci olduğunu da söyleyeyim. En yakın kitapçıya doğru yol alabilirsiniz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder